منتدي الجيل الجديد
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

هذه مجموعة من الأسئلة الهامة والشائعة فى مجال الربح من الإنترنت

كاتب الموضوعرسالة
NewG
VIP
VIP
NewG

ذكر
العمل : طالب
بتشتغل اية؟ : طالب بكليه التجاره جامعه بني سويف
<B>نشاط العضو </B> :
هذه مجموعة من الأسئلة الهامة والشائعة فى مجال الربح من الإنترنت   Left_bar_bleue100 / 100100 / 100هذه مجموعة من الأسئلة الهامة والشائعة فى مجال الربح من الإنترنت   Right_bar_bleue

SMS : <!--- MySMS By AlBa7ar Semauae.com -->
<form method=\\"POST\\" action=\\"--WEBBOT-SELF--\\">
<!--webbot bot=\\"SaveResults\\" u-file=\\"fpweb:///_private/form_results.csv\\" s-format=\\"TEXT/CSV\\" s-label-fields=\\"TRUE\\" --><fieldset style=\\"padding: 2; width:208; height:104\\">
<legend><b>My SMS</b></legend>
<marquee onmouseover=\\"this.stop()\\" onmouseout=\\"this.start()\\" direction=\\"up\\" scrolldelay=\\"2\\" scrollamount=\\"1\\" style=\\"text-align: center; font-family: Tahoma; \\" height=\\"78\\"> كن صابراً عند البلاء :
شاكراً عند الرخاء ، راضياً بالقضاء ، تكن من السعداء .
</marquee></fieldset></form>
<!--- MySMS By AlBa7ar Semauae.com -->

هذه مجموعة من الأسئلة الهامة والشائعة فى مجال الربح من الإنترنت   Empty
مُساهمةموضوع: هذه مجموعة من الأسئلة الهامة والشائعة فى مجال الربح من الإنترنت    هذه مجموعة من الأسئلة الهامة والشائعة فى مجال الربح من الإنترنت   Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 24, 2010 6:54 pm

كيف أستفيد من وقتى اللى بقضيه ع الإنترنت ؟
الموضوع بسيط جداً وسهل ولا يحتاج إلى خبرة كبيرة ســواء فى مجال الإنتــرنت أو فى مجال الربح من الشركات لإستفادة من وقتك اللى بتقضيه على الإنترنت له طرق كثيرة أبسطها وأضمنها هى الشركات الإعلانية والتى تسمى شركات " الربح من الإنترنت " هذه الشركات لها عروض جميلة جدا والتعامل معها سهل جدا ولا يحتاج إلى خبرة كبيرة فى التجارة الإلكترونية وتطبيقات الربح من الإنترنت

يعنى إيه شركات " الربح من الإنترنت " ؟
شركات الربح من الإنترنت : بإختصار شديد هى شركــات إعلانيـــة يوجد عليها الاف الإعلانات لمنتجات كثيرة ومعروفة والشركات دى لما بتشترك فيها وتشاهد إعلانات المنتجات الموجودة فيها بتأخد نسبة من الارباح اللى الشركة بتحققها وبكدة بتكون هى كسبت وإنت كسبت

ازاي الشركه دي تعرف اني شوفت الاعلان ولا لا؟
الشركه بعد متسجل فيها طبعا بتعرض عدد من الاعلانات بيختلف من شركه لاخري انت بتطغط علي الاعلان وبعدين يظهرلك عداد علي يمين الشاشه مدته 30 او 60 ثانيه بعدها تظهر علامه صح معناها ان الاعلان ده انت شوفته واتحسب في حسابك.
طيب انا كده اكون كسبت ايه ؟
كل اعلان بتضغط عليه بيتحسبلك فلوس في حسابك في الشركه يعني نفرض انك شوفت 10 اعلانات
والاعلان ب01. دولار يعني سنت يبقي اتحسبلك عشره سنت

بس ده مبلغ بسيط جدا ؟
انا عارف انه مبلغ صغير جدا بس احنا طبعا مش بنعتمد علي شركه واحده علي الاقل 10 شركات , حسابك
في الشركه الواحده 1. دولارفي اليوم ,يعني ال10شركات 1 دولار يوميا

دولار واحد بس ؟
طبعا مش دولار واحد دي مجرد بدايتك يعنى انت مش حتعتمد على مجرد الاعلانات فقط . فى حاجه اسمها الريفيرال

ايه الريفيرال ده ؟
الريفيرال باختصار الاشخاص اللي انت بتدعوهم للاشتراك في الشركه عن طريقك والربح اللي بيخدوه
بيتحسبلك جزء منه بيضاف لحسابك من غير مايقل من حسابهم حاجه وكل ده سيتم توضيحه بالتفصيل و بالصور أثناء الدورة إن شاء الله

ممكن أعرف أكتر عن الريفيرال ؟
يعني الشركه عامله لكل مشترك رابط في حسابه باسمه انت بترسله لاصدقائك وهما لما يضغطوا عليه تفتحلهم صفحه الاشتراك في الشركه يعني يسجلوا تحتك وكل مشترك عن طريقك بيتسجل في حسابك , وانا هوضح طرق نشر الريفيرال بتاعك بالتفصيل

طيب هو انا لما اشترك لازم اشترك عن طريق حد ؟
لا مش لازم بس ده افضل انك تشترك عن طريق حد لان اي مشترك يشترك في الشركه دي من غير ريفيرال
هو نفسه بيبقي ريفيرال بس لصاحب الشركه بيبيعه للمشتركين من غير مايستفيد اى شىء, فالافضل انك تشترك عن طريق اخوك المسلم هو اولى لان ممكن الشركه تأجرك كريفيرال لاى شخص يهودى من غير ميكون عندك علم

وايه فايده الريفيرال ده؟
انت دعيت 10 اشخاص مثلا وده سهل جدا وحشرحلك ازاى بعد كده اشتركوا عن طريقك فى 10 شركات يبقي انت بتكسب في اليوم 1 دولار من الاعلانات اللي بتشوفها و10 اشتركوا عن طريقك مكسب كل واحد 1
دولار من الاعلانات اللي بيشوفها من ال10 شركات يبقي مكسب ال10 اللي اشتركوا عن طريقك
بيساوى 10 دولار فى اليوم يعنى 300 دولار فى الشهر طيب ولو دعيت 100 ؟ حيكون لك شهريا 3000 دولار

طيب كويس بس ايه اللي يخيلي الشركه تدفع مرتين مره ليا ومره للمشترك عن طريقي؟
اقولك ده نوع من انواع الدعايه لانها كده بتشجعك انك تعرف اشخاص اكتر بيها وبالتالي يزيد عدد
اللي بيشوفوا الاعلانات فيزيد دخلها وبالتالي يزيد عدد المشتركين

طيب ممكن اشترك فى 100 شركه وبكده اكسب اكثر واكثر حتى ولو كان عدد اللى سأدعوهم قليل ؟
هذه مدرسه اخرى فى هذا المجال ان تشترك فى عدد كبير من الشركات ولو بعدد قليل من الريفيرالز
وانا لا انتمى الى هذه المدرسه وهذا لعدة اسباب منها انك بعد فتره قصيره ستتعب من كثره العمل يوميا
لأن 100 شركة مثلا وكل شركة لها 10 اعلانات يوميا معناها انك لابد من ان ترى 1000 اعلان يوميا
وهذا بالطبع مجهد جدا وثانيا هناك الكثير من الشركات النصابه فى هذا المجال فما يدريك انك لم تقع فى احدهم ؟ ولذلك فأنا انصح بل وانتمى الىمدرسة التركيز على عدد قليل من الشركات ولكن مدروسين جيدا ومجربين وموثوق فيهم والاعتماد بشكل مباشر على دعوة الناس من خلالك فهذا اضمن واسرع واسهل
والامر يرجع اليك فى النهايه

متى استطيع سحب أرباحى ومكسبة من شركات الربح ؟
كل شركه ليها حد ادني للدفع بيختلف من شركه لاخري بس عموما من 2-10 دولار يعني لمايوصل حسابك للحد الادنى تقدر تطلب مكسبك وارباحك منك الشركة

ازاي هسحب ارباحى من شركات الربح ؟
لما تدخل علي حسابك في الشركه هتلاقي حاجه اسمها
cashout
او request payment
منها تقدر تسحب فلوسك علي البنك الالكتروني
يعنى ايه البنك الالكتروني ده ؟
البنك ده عباره عن بنك كل الشركات بتتعامل معاه في تحويل الاموال علي الانترنت
ومن اشهر البنوك الالكترونية بنك
AlertPay
لفتح حساب فى هذا البنك من هنا
طيب اقدر اخد فلوسى ازاى من البنك الالكترونى ؟
فى ثلاث طرق لسحب فلوسك من البنك الالكتروني الاولي: شركات تحويل الاموال زي ويسترن يونيون التانيه : شركات الوساطه ودي مواقع بتحول فلوسك من البنك عن طريق التسليم باليد او فودافون كاش او البريد المصري زي شركه دهب الثالثه: بنك سوسيتيه جينرال وده ليه فروع في مصر وفى دول عربية اخرى بتفتح فيه حساب بالدولار ب50 جنيه وتستلم الكارد اللي تقدر تسحب بيه فلوسك وتستلمها من اى ماكينة صراف الى شرح فتح حساب والحصول على فيزا البنك من هنــــا
طيب انا الانجليزى عندى مش قوى الحل ايه ؟
دى مش مشكله ولا حاجه اهم حاجه تعرف بعض المصطلحات اللى حتلزمك للتعامل مع الشركات دى وفى نهاية الصفحة هتلاقى قاموس لمعظم الكلمات التى ستمر عليك وتتعامل معها اثناء عملية الإشتراك والعمل فى شركات الربح من الإنترنت
طيب ممكن اعرف انت ليه تاعب نفسك وبتعرض الموضوع ده يعنى بصراحه انت كسبان ايه ؟
اولا : وانا عارف انك ممكن متصدقنيش بس انا فعلا عايز اعمل حاجه لاخوانى العرب والمسلمين بشكل عام
وده اقل شيئ اكون قدمته ليستفيد الجميع والحكمة بتقول لا خير فى كاتم علم عن الناس
ثانيا : انا حكون الريفيرال بتاعك يعنى انت حتدخل الشركات من خلالى وزى ما قلتلك انا حاكسب زيك بالضبط
طبعا من غير انت ما تخسر اى شيئ وهكذا الناس اللى هيشتركوا فى الشركات من خلالك هيكونوا ريفيرال ليك وبكدة انا هكون نفعت وإستنفعت بدون ما حد يخسر شىء بالعكس الكل هيستفيد

ملحوظة إنت مش مجبر إنك تشترك فى الشركات عن طريقى وليك مطلق الحرية بس لعلمك بكدة إنت هتكون أهدرت تعبى فى الموضوع اللى انا عملته مخصوص علشان إنت واللى زيك من المبتدئين يكسبوا منه ويكون ليهم دليل عام وشرح كامل يساعدكم فى تجربة الربح من الانترنت وكمان متنساش انك لو مش اشتركت من خلالى هتكون ريفيرال للشركة نفسها والشركة دى بيشترك فيهاناس من كل العالم وبيشتروا ريفيرالز وممكن تكون انت واحد من الريفيرالز اللى هيتباع ويطلع انك اتباعت لواحد يهودى صهيونى بيكسب وبيتبرع من حسابه لشركات التهويد واصحاب المذابح الفلسطينية وما يحدث من كوارث للعرب

نصائح لك حتى تحقق أفضل الارباح
اولا: لا يمكن فتح اكثر من حساب فى شركة من جهاز واحد بذلك يتم الغاء اشتراكك تماما
ثانيا : لا يمكن التسجيل من خلال نفسك كريفيرالز لان ذلك مخالف لسياسات الشركة
ثالثا : عدم ترك حسابك فى الشركة بدون نشاط او ضغط اعلانات لمدة تزيد عن 10 ايام
رابعاً: ابتعد عن اليأس والملل والاحباط هم اعدائك من الان لازم تتغلب عليهم خصوصا فى اول شهر من العمل حيث انك مازلت مبتدئ واحب اعرفك ان ناس كتير جدا جدا عملو ثروات تعدت الملايين من هذه الشركات بس !! للاسف الشرق الأوسط والدول العربيه غائبه او ممكن تقول مغيبه تماما عن هذا المجال
لابد وان تثق في كلامى تماما واعلم اخى انى والله لو لم اعلم ان بهذا الموضوع خيرا كثيرا لما ضيعت وقتى وجهدى ولكنى رأيت بعينى اصدقاء كسبوا الاف الدولارات شهريا من هذا المشروع البسيط الذى يعتمد على مجهود بسيط
القاموس التجارى : اهم الكلمات التى ستقابلها فى دورة الربح من الانترنت

الكلمة
معناها
Register/ Sign Up Free التسجيل عضو جديد
Join Now / Sign in /login now الدخول إلى حسابك
AleertPay Email بريدك المسجل فى بنك ألرت باى
View Advertisments مشاهدة الاعلانات الربحية
Advertisments Validated الاعلان تم مشاهدته بنجاح
Upgrade Accont ترقية حسابك / تتم بمقابل مادى
Referrals / Banner دعوة الاشخاص / الاشخاص المسجلين عن طريقك
You'r Payment طلب الدفع لك
Out Pay ,Cash معناها الحد الادنى